WARSZTATY
(AUTO) COACHING KARIERY 

Partner:  Polskie Forum HR 

Prowadzące:

  • Monika Hryniszyn, Managing Director RandstadRisesmart Polska i Dyrektor HR PL & CEE , ekspertka Polskiego Forum HR

  • Agnieszka Krzemień, Right Management Leader, ekspertka Polskiego Forum HR

Znaczenie rozwoju potencjału pracowników rośnie wraz ze wzrostem deficytów kompetencyjnych na rynku. Coaching kariery staję się narzędziem niezbędnym w pracy każdego HR-owca. Zanim jednak zaczniemy wykorzystywać narzędzia coachingowe w celu wspierania rozwoju pracowników, warto  samemu ich doświadczyć. Warsztat stworzy przestrzeń dla wyznaczania własnych celów i ścieżek ich osiągnięcia. Umożliwi przejść przez proces coachingowy, stworzyć własny elevator pitch, a w rezultacie pozwoli skuteczniej stosować te narzędzia w swojej codziennej pracy.

 

 

 

E-teczka. Jak wdrożyć dobre i zgodne z prawem rozwiązanie?- Randstad
 

Partner: Randstad

 

Prowadzący:

  • Katarzyna Plucińska

  • Łukasz Dudzik. 

 
Zagadnienia, które zostaną szczegółowo omówione podczas wystąpienia to m.in.: 

  • Wady, zalety i aspekty prawne elektronicznej dokumentacji pracowniczej. 

  • Jak wybrać i wdrożyć dobre rozwiązanie? 

  • Lepiej budować narzędzie samodzielnie czy skorzystać z rozwiązania gotowego? 

  • Czy prowadzenie e-teczki całkowicie wyeliminuje papier? 

  • Elektroniczny podpis - czy jest konieczność posiadania, by prowadzić e-teczkę? 

  • Co zrobić z teczkami osób aktualnie zatrudnionych, byłych pracowników 

 
 

 

„Benefit – Koszt czy Inwestycja?” - zaprojektowanie programów ubezpieczeń osobowych i medycznych na rynku 2022 

Partner: MAK Ubezpieczenia

Prowadzący:  

  • Wojciech Semmerling, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, Broker ubezpieczeniowy, MAK Ubezpieczenia

  • Adam Mikoś, Ekspert ds.  Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy 

  • Iwona Grochowska, Psycholog, trener biznesu i wykładowca akademicki

  • Aleksandra Tokarewicz, Chief Product & Sales Officer - Board Member w Helping Hand - Personal Digital Therapist

  

Sytuacja pandemii sprawia, że HR nigdy nie był tak blisko tematu zdrowia i jakości życia pracowników i ich rodzin. Benefity z pożądanego dodatku przechodzą do obszaru realnego wsparcia przez firmę najważniejszej wartości - zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. Znaczenia nabiera już realne spojrzenie na skutki społeczne i finansowe utraty zdrowia pracownika i  wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Dzisiaj ważnym jest nie tylko posiadanie benefitu ale jego jakość, wartość czy sposób dostarczenia. 

W trakcie warsztatów: 

  • podzielę się tym, jakie zagrożenia i ich skutki dotykają pracodawcę w obszarze chorób  i wypadków związanych z pracownikiem  

  • zaprezentuję, jak można zaprojektować benefity pracownicze oparte o programy ubezpieczeń osobowych oraz medycznych aby organizacja traktowała je jako inwestycje a nie koszt 

 
Różnorodna i inkluzywna kultura pracy, czyli jaka? Jak tworzyć atmosferę włączenia i zapobiegać dyskryminacji w praktyce
 

Partner: IGT

 

Prowadzący:

  • Ewa Ulicz, Marketing Director, ekspertka D&I IGT Poland 

  • Daria Bazydło-Egier, ekspertka Fundacji GrowSPACE 

  • Monika Kosiedowska, ekspertka Fundacji GrowSPACE 

Pandemia wkroczyła do organizacji z impetem i powiedziała „sprawdzam”. Przetestowała firmy na wielu płaszczyznach, m.in. szybko zweryfikowała jakość kultur organizacyjnych. Warsztat obejmie trzy powiązane ze sobą moduły tematyczne prowadzone przez ekspertów wraz z praktycznymi narzędziami do pracy własnej: opowiemy o kulturze inkluzywnej z perspektywy pracodawcy i pracownika, przeciwdziałaniu dyskryminacji, zapobieganie mobbingowi.

 
Digitalizacja rekrutacji, czyli jak szybciej pozyskiwać wartościowe talenty 
Partner: softgarden
Prowadzący:
  • Dariusz Rak, Country Manager, softgarden e-recruiting  

  • Michał Janas, Sales Manager, softgarden e-recruiting 

Warsztaty softgarden dedykowane są osobom zarządzającym działami HR oraz odpowiedzialnym za procesy rekrutacyjne. W czasie ich trwania uczestnicy zobaczą, w jaki sposób codzienne zachowania zakupowe konsumentów w Internecie przekładają się na oczekiwania kandydatów odnośnie do procesów rekrutacyjnych, jak i dowiedzą się jakie działania po stronie pracodawcy są w tej sytuacji potrzebne. W części praktycznej zostaną im zaprezentowane rozwiązania techniczne pozwalające na całościowe zoptymalizowanie procesu rekrutacji w taki sposób, aby pracodawca działał skuteczniej od swojej konkurencji na rynku pracy. 

Zapraszamy na warsztaty, które będą składały się z dwóch części.  

1.     Część pierwszą teoretyczną poprowadzi Dariusz Rak, czas trwania – 30 min. W jej czasie dowiesz się min.:  

  • Jak przygotować się do transformacji procesów rekrutacyjnych?  

  • Co zrobić, aby zdalna współpraca w zespole rekrutacyjnym miała szansę wypalić?  

  • Dlaczego punkty styku z kandydatem w Internecie są kluczowe w procesie rekrutacji?  

  • Które KPI rekrutacyjne warto mierzyć i optymalizować?  

  • O roli firmowej strony kariery w rekrutacji.  

  • Co składa się na idealną stronę kariery i jak ja przygotować.  

  • O najczęstszych błędach przy tworzeniu strony kariery i jak ich uniknąć.  

 

2.     Część drugą praktyczną poprowadzi Michał Janas, czas trwania – 60 min. W jej czasie dowiesz się min.:  

  • Od czego rozpocząć konfigurację ATS  

  • Jak prawidłowo przygotować i opublikować ofertę pracy  

  • Jak współpracować z innymi osobami podczas rekrutacji  

  • Jak zgodnie z candidate experience odrzucać kandydatów  

  • Jak praca na urządzeniach mobilnych może przyspieszyć proces rekrutacji  

  • Czy analiza danych rekrutacyjnych może być łatwa i przyjemna  

  • Jak wykorzystać feedback od kandydatów, aby usprawnić działania rekrutacyjne  

  • Czy można stworzyć wartościową stronę kariery nie korzystając z pomocy agencji i działu IT? 

Wirtualny Biznes realne kompetencje, czyli jak rzucić pracę i założyć własną firmę.
 
Partner: Revas
Prowadzący:
  • Wojciech Pitura, Prezes zarządu, trener w Revas 

  • Elżbieta Szczepaniak, trenerka w Revas 

  • Krzysztof Ciurka, trener w Revas

W trakcie warsztatów uczestnicy będą zakładać i prowadzić wirtualne firmy na jednym konkurencyjnym rynku. W trakcie warsztatów wcielisz się we właściciela firmy i będziesz podejmować realistyczne decyzje biznesowe m.in. takie jak zatrudnianie pracowników, ustalanie wynagrodzeń, zakup sprzętów, określać wysokość wydatków na marketing czy ustalać cenę swoich usług. Na podstawie podjętych decyzji otrzymasz informacje zwrotną dot. kondycji Twojej firmy, która będzie elementem wyjścia do podejmowania decyzji w kolejnych rundach symulacji.  

Ludzie + technologia = dynamiczna organizacja     
Partner: Amazon
Prowadzący:
  • Agata Dziuba, Senior HR Manager w Amazon 

Warsztaty skupiające się na pokazaniu w jaki sposób za pomocą technologii możemy zarówno szybko zbadać luki kompetencyjne i potrzeby rozwojowe pracowników, jak i stworzyć elastyczne rozwiązania szkoleniowe, łatwo dostępne dla wszystkich pracowników oraz pozwalające na samodzielnie zarządzanie swoim rozwojem i czasem pracy.  

  1. Connections, codzienna ankieta z informacją zwrotną

  2. Webinary i platformy szkoleniowe: Knet, Career Programs

  3. Self-service, czyli budowanie samodzielności: AtoZ. 

 
Strategia rekrutacyjna – maksymalizacja wyników poleceń pracowniczych 
Partner: HireUp
Prowadzący:
  • Gary Berney, HireUp, Head of Engagement w HireUp
  • Jak zmieniły się strategie rekrutacyjne w 2021 

  • Zmiana podejścia do poleceń pracowniczych – od opcjonalnego dodatku do niezbędnego elementu strategii rekrutacyjnej 

  • Rekrutacyjne priorytety w 2022. 

Sygnaliści – szansa czy zagrożenie? Czego spodziewać się po nowych regulacjach? 

Partner: Wardyński i Wspólnicy sp.k.

 

Prowadzący:

  • Katarzyna Magnuska, radca prawny w kancelarii Wardyński i Wspólnicy 

Do 17 grudnia 2021 r. Polska była zobowiązana do implementacji unijnej dyrektywy 2019/1937 o ochronie sygnalistów. Zarówno w Polsce, jak i w większości innych krajów członkowskich UE, prace legislacyjne nad wdrożeniem dyrektywy jeszcze trwają, ale już na tym etapie widać istotne praktyczne wyzwania, przed jakimi staną pracodawcy zobowiązani do przyjęcia procedur whistleblowingowych. W czasie warsztatów zostaną omówione następujące zagadnienia: 

  • Co zmienia dyrektywa dla pracodawców i pracowników? 

  • Jakie minimalne wymogi musi spełniać wewnętrzna procedura zgłaszania nieprawidłowości? 

  • Jakie wyzwania organizacyjne czekają pracodawców w związku z wdrożeniem procedury dla sygnalistów? W szczególności, w jakim zakresie pracodawcy mogą korzystać z rozwiązań globalnych (grupowych) lub outsourcować zadania związane z procedurą?  

  • O czym warto pomyśleć, by procedura whistleblowingowa była inwestycją dla przedsiębiorstwa, a nie narażała organizację na sankcje wynikające ze zgłoszeń? 

  • Ochrona sygnalistów – jak wpłynie na procedurę zwolnień pracowników? 

Ochrona danych osobowych w HR – kontrole trzeźwości, szczepienia pracowników, testy COVID

Partner: PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global

Prowadzący:

  • Robert Stępień, r. pr. w kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global 

  • Paweł Sych, r. pr. w kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global 

Tematy

  • Ochrona danych osobowych a obowiązek trzeźwości pracowniczej i zapewnienie bezpieczeństwa – czy niezbędna jest zmiana przepisów?  

  • Projekt zmiany przepisów w zakresie kontroli trzeźwości – praktyczne omówienie 

  • Czy pracodawca może żądać informacji o szczepieniu przeciwko COVID-19? 

  • Benefity dla zaszczepionych i ograniczenia dla niezaszczepionych – czy takie działania są dozwolone? 

  • Testowanie pracowników – kiedy jest dopuszczalne? 

  • Jak zorganizować testowanie pracowników, żeby nie narazić się na zarzuty? 

  • Konsekwencje dla pracowników w razie odmowy poddania się testowi. 

 

 

Relacje w miejscu pracy – prawo i praktyka

Partner: MDDP

 

Prowadzący:

  • Anna Golenia, adwokat w kancelarii MDDP Olkiewicz i Wspólnicy 

  • Renata Dłuska, partner, r. pr., doradca podatkowy w kancelarii MDDP Olkiewicz i Wspólnicy 

 

Podczas warsztatu przeanalizujemy przepisy prawa pracy, kwestie regulaminów i procedur a także dobre praktyki pozwalające uniknąć postępowania. 

  • ogólne omówienie kwestii mobbingu, dyskryminacji, nierównego traktowania;

  • analiza prawna z perspektywy przepisów kodeksu pracy; 

  • zapobieganie nieprawidłowym zachowaniom w miejscu pracy; 

  • rekomendowane działania, które należy podjąć, gdy już dojdzie do przypadków mobbingu, dyskryminacji, nierównego traktowania. 

Praca zdalna – zmiany w kodeksie pracy, wyzwanie dla pracodawców 

Partner: FILIPIAK BABICZ LEGAL 

 

Prowadzący:

  • Marzena Rosler-Borakiewicz, Partner, Dyrektorka HR, r. pr., FILIPIAK BABICZ LEGAL 

 

Dynamicznie zmieniający się rynek pracy, ale także czas epidemii COVID-19 niosą za sobą niestandardowe lub do niedawna traktowane jako benefit rozwiązania, modele współpracy jak praca zdalna czy homme office. 

Obecnie praca zdalna możliwa jest na mocy tzw. ustawy covidowej, jednak w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt nowelizacji ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, który obok takich zagadnień jak kontrola trzeźwości pracowników, obecność narkotyków w organizmie, ureguluje pracę zdalną. 

Warsztat poświęcony będzie omówieniu podstaw prawnych oraz organizacyjnych wprowadzenia w przedsiębiorstwie rozwiązania w postaci pracy zdalnej. 


Podatki w zatrudnieniu – zmiany wynikające z Polskiego Ładu 

Partner: MDDP

Prowadząca:

  • Anna Misiak, doradca podatkowy, partner, Szef Zespołu Podatków Osobistych i Doradztwa dla Pracodawców w MDDP

  • Agata Pogorzelska, Starszy konsultant, doradca podatkowy w Zespole Podatków Osobistych i Doradztwa dla Pracodawców w MDDP

Od 1 stycznia 2022 r. obowiązują przepisy podatkowe wprowadzone w ramach Polskiego ładu. Nowe regulacje wpłyną na rozliczenia podatkowe osób pracujących w oparciu o różne formy zatrudnienia: umowa o pracę, umowa B2B, umowa zlecenie, kontrakt menedżerski – pracowników, współpracowników i kadry zarządzającej. Zmiany w zakresie PIT-2, kosztów uzyskania przychodów, nowe ulgi podatkowe dla niektórych pracowników, większa kwota wolna od podatku - wszystko to rodzi wiele zmian po stronie firm jako płatników składek oraz istotnych pytań praktycznych dotyczących dokonywania rozliczeń przez ich zespoły kadrowo-płacowe.  

  • Jakie są konsekwencje reformy podatkowej dla różnych form zatrudnienia?

  • Co się zmienia z perspektywy płatników składek?

  • Jakie wątpliwości budzi rozporządzenie dot. poboru zaliczek?

  • Sytuacja prokurentów po zmianach 

Zmiany w legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców

 

Partner: PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global 

 

Prowadzący:

  • Tomasz Rogala, r. pr. w PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień | Littler Global

Tematy warsztatu:

  • Zmiany w procedurze uzyskania zezwolenia na pobyt i pracę 

  • Uproszczenie procedur w przypadku zmiany pracodawcy lub warunków zatrudnienia 

  • Szybsze postępowania dla podmiotów o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki; 

  • Tryb uproszczony dla wniosków o zezwolenia na pobyt czasowy i pracę złożonych przed 1 stycznia 2021 r. 

  • Zmiany w oświadczeniach o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, m.in. wydłużenie okresu ich ważności do 24 miesięcy. 

Skuteczne HR w dobie ekonomii umiejętności 

Partner: Enovation

 

Prowadzący:

  • Anna Wolska, Business Development Manager

  • Mark Melia, Chief Product Officer, Enovation

Program warsztatu:
 

  1. Omówienie różnic pomiędzy kompetencjami (competencies) i umiejętnościami (skills) 

  2. Prezentacja dobrych praktyk w obszarze zdobywania umiejętności i kwalifikacji wewnątrz organizacji

  3. Metody pomiaru umiejętności i kompetencji i metody ich wykorzystania w planowaniu działań strategicznych w obszarze HR oraz planowania sukcesji (warsztat z wykorzystaniem narzędzia Aura Talent).