top of page
PROGRAM

1 dzień (30 stycznia 2023), Warszawa - Novotel Centrum

08:45 – 09:15   Rejestracja i kawa powitalna

09:15 – 09:30  Wystąpienie otwierające
 

·       Barbara Socha, Podsekretarz stanu, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej  

·       Maciej Witucki, Prezydent Konfederacji Lewiatan 

09:30 – 10:40   Wyzwania rynku pracy w zmieniającej się rzeczywistości
 

Jak będzie wyglądał rynek pracy w 2023 roku? Jak odpowiedzieć na bezprecedensowe wyzwania? Jakie wnioski wyciągnęliśmy z okresu ostatnich dwóch lat? Gdzie poszukiwać nowych kandydatów? Integracja cudzoziemców na polskim rynku pracy.  

 

Wystąpienie wprowadzające i moderacja: Grzegorz Baczewski, Dyrektor Generalny, Konfederacja Lewiatan

 

·       Barbara Socha, podsekretarz stanu, Ministerstwo Rodziny i Polityki
Społecznej  

·       Anna Wicha, Prezes Polskiego Forum HR 

·       Maciej Witucki, Prezydent Konfederacji Lewiatan 

·       Agnieszka Wojtczuk-Turek, Dyrektorka Instytutu Kapitału Ludzkiego, profesor, Szkoła Główna Handlowa       

10:50 – 11:50  Kwalifikacje i kompetencje na rynku pracy
 

Niedobory kandydatów i umiejętności stanowią przeszkodę dla rozwoju firm, wzrostu gospodarczego. Odpowiednie kwalifikacje i kompetencje mają kluczowe znaczenie, szczególnie w kontekście zielonej i cyfrowej transformacji.  W jaki sposób zapewnić wysokiej jakości procesy podnoszenia kwalifikacji i lepiej dopasowywać umiejętności?  

 

·       Ewa Fiedor, Apprenticeship Senior Program Manager, Amazon Polska

·       Michał Nowakowski, Lider projektu, Instytut Badań Edukacyjnych

·       Izabela Taborowska, CTO, Future Collars

·       Dominika Wiśniewska, Starszy Menedżer, Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju

 

Moderacja: Sławomir Szymczak, Koordynator projektu - ekspert, Departament Pracy, Konfederacja Lewiatan

12:00 – 12:20 Rozmowa z Katarzyną Łażewską-Hrycko, Głównym Inspektorem Pracy 

Moderacja: prof. Jacek Męcina, Doradca zarządu Konfederacji Lewiatan, Uniwersytet Warszawski

Rozmowa prof. Jacka Męciny z Panią Minister Katarzyną Łażewską – Hrycko poświęcona będzie aktualnym wyzwaniom prawa pracy i roli PIP w implementacji i właściwym stosowaniu nowych regulacji m.in. w zakresie projektowanej ustawy o sygnalistach – w kontekście procedur wewnętrznych obowiązujących przedsiębiorców w związku z ustawą, wdrażaniu 

przepisów o pracy zdalnej, w tym kontrowersji w zakresie kosztów pracy zdalnej, uniwersalnego opisu wymogów stanowiskowych, porozumień i regulaminów pracy zdalnej. Rozmowa dotyczyć będzie także nowych przepisów o kontroli trzeźwości oraz niektórych kontrowersji wdrażania unijnych przepisów work-life-balance i dostępu pracowników do informacji. 

 

12:20 – 13:40 Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność społeczna w miejscu pracy to fakt i zagadnienie szeroko omawiane od lat. Czy to znaczy, że różnice kulturowe i indywidualne są w pełni zrozumiane i zaopiekowane w polskich przedsiębiorstwach?  Niestety nie. Nawet podstawowe cechy takie jak wiek, płeć czy pochodzenie w zróżnicowanych zespołach nastręczają trudności i ciągle budzą kontrowersje. Dlaczego warto tworzyć integrujące środowisko pracy i jak to zrobić w praktyce, omówimy w panelu na temat zarządzania różnorodnością w miejscu pracy.

 

Wystąpienie wprowadzające: Równość szans na rynku pracy. Rola kobiecego przywództwa w biznesie.
 

Henryka Bochniarz, Przewodnicząca Rady Głównej, Konfederacja Lewiatan 

Dorota Bojemska, Przewodnicząca Rady Rodziny przy Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej
Izabela Pipka, Dyrektor HR, Bosch Polska
Agata Robińska, Prezeska, Fundacja TAKpełnosprawni
Katarzyna Kaczmarek, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA


Moderacja: Ewa Ulicz, Marketing and Product Development Director, IGT Poland

 

13:40 – 14:10 Przerwa 

 

14:10 – 15:10 Cudzoziemcy na polskim rynku pracy

 

Czy skutecznie zintegrowaliśmy uchodźców z Ukrainy na polskim rynku pracy? Jakie wyzwania napotykamy w zatrudnieniu cudzoziemców z państw trzecich? Jakie są rekomendacje na przyszłość? Rola służb publicznych a możliwości pracodawców.

 

·       Łukasz Błaszczyk, Kierownik ds. Rekrutacji i Employer Brandingu, Lidl Polska

·       Monika Fedorczuk, Dyrektorka Urzędu Pracy m.st. Warszawy

·       Anna Karaszewska, Prezeska zarządu, Jobs First

·       Karolina Schiffter, Adwokat, Partner w kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień Kanclerz| Littler

Moderacja: Nadia Kurtieva, ekspertka, Departament Pracy, Konfederacja Lewiatan 

  

15:20 – 16:20 Zmiany w prawie pracy. Czego możemy się spodziewać w najbliższych latach. Dyskusja ekspertów 

 

·       Marta Derlacz-Wawrowska, Radca prawny w Warner Bros. Discovery 

·       Marcin Stanecki, Dyrektor Departamentu Prawa Pracy, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej

·       Paweł Śmigielski, Dyrektor Wydziału prawo-interwencyjnego, Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych 

Moderacja: Robert Lisicki, Dyrektor Departamentu Pracy, Konfederacja Lewiatan 

 

WARSZTATY ONLINE

31 stycznia – 1 lutego 2023 r.

PROGRAM

 

1. dzień (31 stycznia 2023)
Blok tematyczny: Prawo pracy

9:30 – 10:45 Legalne zatrudnienie obywateli Ukrainy

Prowadzenie: r. pr. Przemysław Ciszek, Partner Zarządzający, C&C Chakowski & Ciszek

10:55 – 11:55 Praca zdalna „po nowemu”

 

  • Regulamin pracy zdalnej – aktualizować, czy pisać od nowa

  • Co trzeba, a co warto uregulować w regulaminie pracy zdalnej

  • Praca zdalna a BHP – co należy do pracodawcy, a co do pracownika

  • Koszty pracy zdalnej – jak prawidłowo je ustalić

  • Ochrona informacji przy pracy zdalnej

  • Praca zdalna z zagranicy – jak wdrożyć ją skutecznie

 

Prowadzenie: r. pr. Robert Stępień, Partner w PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień Kanclerz | Littler

2. dzień (1 lutego 2023)
Blok tematyczny: Technologie w HR i ludzie w organizacji

9:30 – 10:30 Jak usprawnić komunikację wewnętrzną? Case study Volkswagen Poznań z ponad
70 proc. aktywnych pracowników w aplikacji mobilnej.

 

Warsztat będzie oparty o case study z firmy Volkswagen Poznań, a także doświadczeń we współpracy z dużą firmą japońską oraz amerykańską. Dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać nowoczesną technologię, znacznie wykraczającą poza powszechnie wykorzystywany w firmach intranet. Zobaczysz, jak może ona pomóc w skutecznej komunikacji wewnętrznej, budowaniu silnej marki pracodawcy, przyciąganiu nowych pracowników w czasach kryzysu i docieraniu do milenialsów oraz pokolenia Z.

 

Prowadzenie: Mateusz Jarus, CEO, Expansio

 

10:40 – 11:40 Dwa do przodu, trzy do tyłu… czyli trudna droga do wprowadzenia działającego programu D&I w przedsiębiorstwie. Porażki, wpadki i cudze błędy, na których możemy się czegoś nauczyć. 
 

Wierzymy, że możemy wyciągać wnioski z lekcji, których łaskawie udzieliło nam życie. Podzielimy się przykładami mniej lub bardziej spektakularnych wpadek zebranych we współpracy z Fundacją GrowSPACE podczas licznych projektów w firmach z polskiego i międzynarodowego rynku. Nie będziemy szczędzić również własnych doświadczeń IGT Poland, nie zawsze pozytywnych, ale zwykle pouczających. Uczestnicy i uczestniczki warsztatu wyjdą ze spotkania ze sprawdzoną mapą raf i gór lodowych, które na pewno napotkają w swojej własnej podróży przez tematy D&I, ale będą mogli/będą mogły ich uniknąć lub zderzyć się z nimi z mniejszym rozpędem. Zapraszamy na pokład wszystkie śmiałkinie i śmiałków!

 

Prowadzenie: Ewa Ulicz, Dyrektorka Marketingu, aktywistka równościowa, IGT Poland
 

11:50 – 12:50 Jak konsekwentnie i skutecznie zatrudniać i włączać osoby z niepełnosprawnościami w firmie i osiągać korzyści dla całej organizacji 
 

W imieniu Fundacji TAKpełnosprawni zapraszamy na webinar, podczas którego podzielimy się doświadczeniem w zatrudnianiu osób z niepełnosprawnościami oraz najlepszymi międzynarodowymi praktykami, aby zainspirować Państwa do świadomych działań na rzecz inkluzywnego miejsca pracy. 

 

W czasie spotkania poruszymy następujące zagadnienia:

 

  • jak podejść do budowania i zarządzania zespołem różnorodnym pod kątem sprawności w sposób odpowiedzialny, usystematyzowany i kompleksowy, aby osiągnąć długofalowe rezultaty

  • od czego zacząć działania na rzecz większej różnorodności w pracy

  • dlaczego włączanie osób z niepełnosprawnościami jest nieuniknione

  • jakie są twarde korzyści biznesowe z tytułu zatrudniania osób
    z niepełnosprawnościami w myśl zasady „w pracy jesteśmy tacy sami”

 

Zapraszamy do udziału osoby, które:

 

  • rozważają zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami i chcieliby podejść do tematu w sposób strategiczny i odpowiedzialny

  • zatrudniają już w swoich strukturach osoby z niepełnosprawnością i zależy im na usystematyzowaniu działań, poszerzeniu wiedzy, znalezieniu inspiracji.

 

Prowadzenie: Agata Robińska, Prezeska, Fundacja TAKpełnosprawni

Wydarzenie zostało przygotowane w ramach Inicjatywy Nr FWD-H-4 pt. „Model aktywizacji zawodowej obywateli Ukrainy” w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej “FWD” Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021. Inicjatywa jest finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy Norweskich i EOG.

bottom of page